نمایش فایل(تحقیق آسیب‌ شناسی روش تدريس در يادگيری دروس علوم اجتماعی)

در این مطلب از سایت شما فایل با عنوان تحقیق آسیب‌ شناسی روش تدريس در يادگيری دروس علوم اجتماعی را مشاهده می نمایید.
تحقیق آسیب‌ شناسی روش تدريس در يادگيری دروس علوم اجتماعی|34017160|rsc|آسیب‌ شناسی روش تدريس,يادگيری دروس علوم اجتماعی,دانلود مقاله آسیب‌ شناسی روش تدريس در يادگيری دروس علوم اجتماعی

دانلود مقاله با موضوع آسیب‌ شناسی روش تدريس در يادگيری دروس علوم اجتماعی،در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
اهميت و ضرورت پژوهش
چکيده
مفهوم تدريس
تفاوت تدريس با آموزش
ویژگی‌های يک روش تدريس خوب
مفهوم يادگيری
یادگيری و رابطه آن با تدريس
انواع روش‌های تدريس
روش تدريس غيرفعال در علوم اجتماعی
روش‌های فعال تدريس در علوم اجتماعی
شیوه‌ پرسش و پاسخ
شيو ه بحثی
شيوه نمايشی
الگوی ايفای نقش
روش کارايی تيمی
الگوی تدريس اعضای تيم
روش بارش مغزی
مراحل الگوی ساختاربندی
الگوی بديعه پردازی يا نوآفرینی
بهترين روش تدريس
آسیب‌های تدريس
استفاده از روش سنتی و تداوم آن
عدم امکان جايگزينی روش غيرفعال (سنتی) به روش‌های فعال
عدم استفاده از استانداردهای تدريس در علوم اجتماعی
نتیجه‌گیری
راهکارها و پيشنهادات
منابع و مأخذ


مقدمه تحقیق:برای رويارويی با انبوه چالش‌هایی که در آينده در دل خود پنهان داشته است، جامعه بشری در تلاش برای رسيدن به آرمان‌هایی چون صلح، آزادی و عدالت اجتماعی. آموزش و پرورش را سرمایه‌ای اجتناب‌ناپذیر می‌داند. با توجه به پيشرفت تکنولوژی و تغييرات مداومی که به وجود می‌آید بايد شرايط تغییر در هر جامعه‌ای ايجاد شود. شرط اوليه هر تغييری، شناخت و آگاهی است، که به دنبال آن بايد کار با برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به اهداف مطلوب صورت بگيرد.اهميت و ثمربخشی روش‌های تدريس و يادگيری بهتر همواره مورد نظر دانشمندان و محققين علوم تربيتی بوده است. از آغاز قرن بيستم توسط مومان و لای و سپس کلاپارد، ماريا، منتسوری، جان ديويی، هر بارت، ثورندايک و همکارانش و در بسیاری از کشورها مطالعات زيادی به مدت چهل سال در مورد ثمربخشی ميزان روش‌های آموزش در کليه دروس ... انجام گرفت (افشار، ١٣٦٨، ص ١٨٣).تاريخچه مطالعات نشان می‌دهد، روش‌های تدريس چه در پيشرفت تحصيلی و يادگيری دانش‌آموزان و چه در ايجاد انگيزه و رضايت خاطر، پرورش شخصيت، رشد خلاقيت آنان مؤثر است، وظيفه معلمان در فرآيند تدريس، تنها انتقال واقعیت‌های علمی به دانش‌آموزان نيست، بلکه بايد موقعيت و شرايط مطلوب يادگيری را فراهم نمايند و چگونه انديشيدن و چگونه آموختن را به شاگردان بياموزند. يعنی کار معلم نه تنها انتقال دانش، بلکه پرورش توان تفکر منطقی و پرورش شخصيت سالم است و معلمان موفق برای شاگردان خود تنها عرضه کننده مطالب تخصصی نمی‌باشند، بلکه شاگردان خود مطالب شناختی و اجتماعی و نحوه استفاده مؤثر از آن‌ها را می‌آموزند، در آموزش و پرورش نقش نيروی انسانی به خصوص معلم از مهم‌ترین عوامل مؤثر در رشد و توسعه کيفی و محتوايی تربيت به شمار می‌آید.(معيری، ١٣٧١، ص٩٧). معلمان سربازان خط اول، جبهه تربيت قرار گرفته‌اند و ضرورت دارد که با مدرن‌ترین سلاح‌های علمی روز يعنی روش‌های مختلف نوين و فعال تدريس آشنا باشند و بدانند در کدامين موقعيت آموزشی از کدامين روش استفاده نمايند.


مطالب دیگر:
📝پاورپوینت بررسي خصوصيات كمي و كيفي پسته ایران📝تحقیق بازهای شیف و انواع آن📝تحقیق بررسی آثار تاریخی و هنری دوره‌ قاجار در شهرستان رفسنجان📝تحقیق مدل سازی و شبیه سازی سوئیچ MPLS و بررسی مقایسه ای نرم افزارهای موجود📝تحقیق کنترل کیفیت در کارخانه شرکت فریکو📝گزارش کارآموزی مجتمع مس سرچشمه📝تحقیق بررسی تأثیر حقوق و دستمزد بر تعهد کارکنان📝پاورپوینت تأثیر حقوق و دستمزد بر تعهد کارکنان📝تحقیق بررسي ميزان آگاهي بازيکنان فوتبال ليگ برتر نسبت به حقوق ورزشي📝تحقیق فوتبال📝تحقیق لعاب کاری فلزات📝پاورپوینت بررسی زبان های برنامه نویسی جاوا و ++C📝تحقیق مطالعه اثرات تداخلي روي در جذب و انتقال آهن📝تحقیق طراحی ماشین های الکتریکی📝تحقیق بیوسنسورها📝تحقیق تولید انرژی📝تحقیق الکترومغناطیس📝تحقیق فن آوری مولد قدرت📝تحقیق منبع تغذیه سوئیچینگ (Switched- mode power Supply)📝تحقیق پیاده سازی صفحات مدار نوری با استفاده از کانکتور PLC مجهز به اتصال فیزیکی PLC به فیبر...📝تحقیق کنترل بدون سنسور موتورهای القایی📝تحقیق حاکمیت شرکتی و مدیریت سود📝پاسخگویی به مباحثه تجزیه و تحلیل حسابداری ثلاثی آلمان- صرف حسابداری برای استانداردهای بین المللی📝تحقیق مربوط بودن ارزش اطلاعات حسابداری محافظ کارانه و غیرمحافظه کارانه📝تحقیق مقیاس های حسابداری و مدل های بین المللی قیمت گذاری، توجیه همگن سازی حسابداری